De eerste dagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rogier Helvensteijn - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rogier Helvensteijn - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Rogier Helvensteijn

Blijf op de hoogte en volg Rogier

05 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Het is dan eindelijk zo ver, mijn avontuur op Curaçao is begonnen!

Zo begon het op het vliegveld al met het kennis maken met mede stagiaires, dit gaf al een goede eerste indruk.

Toen kwam de lange reis met het vliegtuig, 9 uur! dat is dus echt niks voor mij! wel zat ik naast een vriendelijke vrouw die me mee liet kijken naar haar film en zelf een cup a soup voor me betaalde :) zonder die films had ik me wel heel erg verveeld.

Eenmaal op Curacao aangekomen werden we gebracht naar het hoofdkantoor van Wereldstage waar we wat te snacken kregen en uiteindelijk naar onze appartementen werden gebracht.

Het zijn leuke appartementjes, en ik heb de grootste kamer met 2 persoonsbed en kast in de muur :) dus ik heb niet te klagen. Alleen een beetje jammer dat ik in een appartement kom waar er al andere al hun spullen overal hebben liggen. Voelt dan wel wat minder als mijn eigen huis en meer alsof ik bij iemand anders logeer :P

In het weekend met ik met mijn mede Saliña view appartement gangers naar één van de grootste feesten geweest, de maandelijkse full moon party op Kokomo beach, waar ik eigenlijk veeeeels te moe voor was hahaha, maar was wel een leuke ervaring. De volgende dag ben ik met wat mensen uti eten geweest op het Wilhelmina plein waar we heerlijk en goedkoop hebben gegeten :D die avond ben ik vroeg me bedje in gegaan om bij te komen ;)

Maandag begon ik dan bij Curaçao Buggy Adventures! kennis gemaakt met mijn nieuwe collega's en uiteraard de tour met de buggies zelf meegemaakt. ERG leuk! ik heb de tour meteen 2x gedaan :) ik mag uiteindelijk ook zelf de tour geven dus ik moet de route goed kennen.
Op deze tour rij je over de wilde terreinen van Curaçao. Je begint bij de "Blow hole" wat aan het water licht en het water op sommige dagen tot wel 15 meter omhoog brengt. Dan rij je verder tot de aankomt bij de "Indian Caves" hier vliegen wat vleermuizen en je moet er echt inklimmen, wat mij uiteraard wel bevalt. dan klim je naar boven en dan heb je een uitzicht over het noorden. Hier kan je soms de bergen van Bonaire zien. Dan ga je verder naar de ostrich farm. Hier kom ik dan af en toe ook een collega tegen.

Verder wordt ik ingewerkt om mensen op te halen van de verschillende enorme! cruise schepen die hier aankomen en mij wordt geleerd hoe dit allemaal in zijn werking gaat. Deze mensen hebben dan bijvoorbeeld een Buggy cruise samen met het strand geboekt. (Je betaald hier voor bepaalde luxere stranden).

Verder is het overdag als er geen buggy tours zijn wel redelijk rustig. Het is wel veel wachten. in die tijd kan ik bijvoorbeeld flyeren om de buggy's te promoten.

Ook heb ik als stage opdracht gekregen om een evenement te organiseren voor alle nieuwe studenten die nu in Willemstad zijn. Mocht je nog leuke ideeën hiervoor mag je natuurlijk met mij delen ;) in een privé berichtje ofzo.

Erg leuk allemaal dus!

Wel vind ik het erg wennen aan alles, veel nieuwe indrukken, hele andere denkwijze dan in Nederland. Ook zijn er 2 soorten valuta, de Antilliaanse gulden en de Amerikaanse dollar en met een andere wisselkoers.

Verder heb ik een goede mountainbike gekocht voor maar 100 euro (250 gulden) hiermee ga ik naar me werk in zo'n 10 minuutjes en doe ik af en toe wat boodschappen. Veeeel mensen zeggen dat het gevaarlijk is en het klopt dat mensen op het eiland echt idioot rijden af en toe, maar als je goed uitkijkt en niet op de weg maar ernaast fietst, is dat geen enkel probleem! een mountainbike kan al die bobbels langs de weg makkelijk aan.

Als laatst wil ik nog zeggen dat ik mensen heb gevonden die willen parkouren / freerunnen met mij! en dat vind ik natuurlijk erg leuk :D ik heb contact met wat locals die al freerunnen en ik ben uitgenodigd om vrijdag met hun mee te trainen. Ik kijk er nu al naar uit om weer te trainen!

Ik ben vast nog wel wat vergeten maar dit zijn wel de hoofdlijnen van wat ik nu heb meegemaakt! Ik ga er nog een mooie tijd van maken!

Over een tijdje zal ik weer een update online zetten :D

Doeeeei! xx

  • 05 Februari 2014 - 20:34

    Jacqueline Helvensteijn:

    Leuk om te lezen. Aan de telefoon krijg ik niet zo'n uitgebreid verslag:-)
    Veel plezier daar. Geniet er van.
    Mam.

  • 05 Februari 2014 - 20:36

    Lex :

    Voor ons een goede eerste indruk met wat je tot nu toe hebt meegemaakt.

    Ik hoop dat je een erg leuke tijd tegemoet gaat in je werk, maar natuurlijk ook veel lol hebben als je vrij bent.
    Denk je er aan om gezonde dingen te eten :-)

    Pap.

  • 05 Februari 2014 - 20:55

    Michiel:

    Een blog! Top! :-)

    Klinkt gaaf allemaal. Hou ons op de hoogte!

  • 05 Februari 2014 - 23:48

    Marijke:

    Hoi Rogier, leuk verslag heb je geschreven.
    Ik denk dat je het daar te gek gaat hebben.
    Heel veel plezier met je werk en in je vrije tijd.
    Kus van je tante.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Rogier

Hier kan je alles lezen over wat ik meemaak tijdens mijn stage op Curaçao!

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 7026

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 28 Juni 2014

Curacao

Landen bezocht: